.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستور معاون استاندار براي ساماندهي عباس‌آباد نکا

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: تا سه سال آینده سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد باید به مجموعه کارآمد تبدیل شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سید عیسی هاشمی‌حیدری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی توانمندسازی شهرستان نکا که در محل اداره کل راه‌وشهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد نکا را در یک برنامه سه ساله باید به مجموعه کارآمد و پویا تبدیل شود.

وی با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای مازندران تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران از ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای مازندران جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اظهار تاسف از گسترش حاشیه‌سازی در اطراف شهرهای مازندران تصریح کرد: باید با بودجه و با اختصاص اعتبارات لازم از سوی استانداری، شهرداری و اعتبارات ملی این سکونتگا‌های غیررسمی را به یک مجموعه پویا، کارآمد و محرک تبدیل شوند.

این مسئول خواستار ساماندهی سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد نکا شد و بیان داشت: برای ساماندهی این نقطه از شهر نکا مشاوری انتخاب شد و اجرای برنامه‌های مشاور نیاز به بررسی دارد.

هاشمی‌حیدری با بیان اینکه عباس‌آباد نکا از یک فقر فرهنگی بسیار شدید رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: در ارائه طرح برای ساماندهی این منطقه باید نگاه فرهنگی واجتماعی گسترده‌تری در طرح‌ها گنجانده شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی موجود در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در منطقه عباس‌آباد نکا یادآور شد: حاشیه‌نشینان شهر عباس‌آباد نکا یقیناً بر جامعه شهری تحمیل شده‌اند و به سوی مشاغل غیررسمی و در بسیاری موارد بزهکاری‌های مختلفی می‌روند و جامعه را با چالش مواجه می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: بهترین راه برای ساماندهی عباس آباد نکا بهسازی عمرانی و کالبد سازی فرهنگی است تا با تحولی که در این افراد ایجاد می شود به مرور زمان جامعه ساکنان این مناطق را به رسمیت بشناسند.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه برای ساماندهی مناطق آلوده دو راه حل تخریب اماکن و انجام مطالعات دقیق و تهیه برای توانمندسازی ساکنان این افراد در برنامه کاری قرار دارد که راه حل تخریب با توجه به تجربیات انجام شده در سایر نقاط کشور و جهان ناموفق بود.

وی در پایان گفت: بهترین راه برای ساماندهی حاشیه‌نشینی خطرناک در کنار برخی شهرها انجام مطالعات دقیق و تهیه برنامه و نیز توانمندسازی ساکنان این محلات است از این راه به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.941 seconds.